Agenda

Orgelpauzeconcert met Yarno Missiaen

Yarno is een veelgevraagd musicus, hij werkte al samen met verschillende orkesten en bekende koren in België en Nederland.

 

Datum dinsdag 11 juni 2024
Tijd 12:45 tot 13:15
Prijs Toegang is vrij, collecte na afloop

Yarno Missiaen, (2005 Veurne, België) begon al op jonge leeftijd met musiceren. Op 7-jarige leeftijd startte hij zijn pianostudies aan de kunstacademie in Veurne (StAP-West) waar hij gedurende 8 jaar les kreeg van mw. Elst V., waar ook later kamermuziek zou toegevoegd worden. Yarno is een veelzijdig muzikant en werkte al mee met verschillende producties, variërend van een aantal musicalproducties naar een concert voor het Belgische vorstenpaar. Zijn eerste orgellessen kreeg hij aan het Lemmensinstituut te Leuven bij mw. Eysermans I., later bij dhr. Jacobs B. Momenteel vervolgt Yarno zijn opleiding orgel aan het conservatorium van Tilburg bij dhr. Huijbregts R.

Op 24/09/’23 ontving hij samen met Peter Thomas in Kortrijk (België) de prijs voor de beste vertolking van het modernere werk van Kristiaan Van Ingelgem en dat van Max Reger. In December ‘23/ Februari ’24, nam hij het gehele Orgel-Büchlein (BWV 599-644) van J.S. Bach op voor het gerenommeerde label Et’cetera, dit op het pas afgewerkte Contius/ Potvlieghe orgel in Wondelgem (België). Yarno is een veelgevraagd musicus, hij werkte al samen met verschillende orkesten en bekende koren in België en Nederland.
Op dit moment heeft hij als organist reeds een drukke concertagenda inclusief recitals in Knokke, Gent, Brussel, Tilburg, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Amsterdam en Londen.

Toegang is vrij.
Er is een collecte na afloop. Alleen met uw steun kunnen we deze concerten in stand houden. Een gift van tenminste €3 is gewenst. Bedankt!

Programma

J.S. Bach
 – Prelude en fuga in e klein BWV 548

J. Alain
– Première
fantaisie JA 72
 

C-M. Widor
– Symphonie N. 5 op. 42
        I Allegro vivace 

Hyperorgel

Hyperorgel Rotterdam

In het koor van de Laurenskerk bouwen we een pijporgel van de toekomst, dat digitaal te bespelen is: een ‘hyperorgel’. Zo wordt het orgel toegankelijker voor een brede groep musici.